ללא קטגוריה

שובן של הביריות לאופנה

ביריות

ביריות, או ביחיד בירית, היו בעבר פריט אופנה נפוץ. ובעיקר בגלל סיבה פרקטית, בעידן שלפני המצאת החומרים האלסטיים היה צורך באמצעי שיחזיק את הגרב. וכך נשים וגם גברים השתמשו בביריות. כיום, אין צורך של ממש בביריות, אך למרות זאת הן זוכות להצלחה גדולה ונחשבות לפריט אפנתי עם נגיעות של שובבות.

תחיית הביריות במגמות האופנה

ביריות

ביריות

ביריות שימוש כמצרך אופנתי במשך מאות שנים, עם היסטוריה עשירה ומשמעות תרבותית. בשנים האחרונות הביריות עשו תחייה מחודשת בטרנדים האופנתיים, והופיעו בצורות וסגנונות שונים בהלבשה תחתונה, בגדי כלה ואפילו בגדי רחוב.יחד עם זאת, מגמה זו לא הייתה חסרת מחלוקת, עם ביקורת על החפצה וניכוס תרבותי.

לביריות יש היסטוריה ארוכה ומגוונת באופנה, עם מקורות בימי הביניים כאשר הן שימשו להחזקת גרביים.  במאה ה 16 הן החלו להתפתח כאביזר אופנתי. הן עדיין ענו על הצורך הבסיסי בהחזקת הגרביים, אך הן הפכו לסמל של מעמד חברתי. ותשומת הלב לביריות גרמה להן להתפתח ונוספו להן בדי תחרה, רקמות וסרטים אשר העלו את ערכן האסתטי.

באופנה העכשווית, הביריות עשו קאמבק בצורות ובסגנונות שונים. והיום אין חנות הלבשה תחתונה שאינה מציעה ללקוחותיה ביריות. הביריות משמשות להוספת מגע של חושניות ושובבות לפריטי ההלבשה התחתונה. אם נסתכל על ביריות, יהיה קשה להגדירן כאביזר בעל משמעות מינית, אך למרות זאת בתפיסה האנושית יש להן קונוטציה מינית. זוהי הסיבה מדוע נשים רבות בוחרות בהן, וזוהי הסיבה מדוע גישות שמרניות מסתייגות מהן.

ביריות לכלה

ביריות לכלה

ביריות לכלה

אז כבר אמרנו כי בתחום ההלבשה התחתונה הבירית היא פרט אופנתי הנותן נגיעה שובבה וחושנית, ולכן מובן מדוע ביריות לכלה תופסות פופולריות. וכמובן שיש בזה רמיזה לליל הכלולות שיבוא אחר כך.

ומעבר לכך שהביריות הן פריט אופנתי שובב ההולם את רוח החתונה גם התפתחה מסורת מעניינת; מסורת של השלכת הבירית לאחר החופה, כברכה עבור הרווקים המייחלים למציאת בת זוג. טרנד זה החל ככל הנראה בחוץ לארץ, ואפילו יש לו שורשים עתיקים למדי המסבירים אותו. אך בשל היותו משעשע הוא זכה לפופולריות גם בארצנו וגם בימינו.

ויש גם ביקורת

ההתעוררות של הביריות באופנה עוררה ביקורת ומחלוקת. יש הטוענים שהשימוש בביריות בהלבשה תחתונה ובלבוש אינטימי מנציח סטראוטיפים מזיקים ומחפץ את גופן של נשים. אך מצד שני ניתן להגיד את אותם הדברים על כל פריט הלבשה תחתונה.

למרות הביקורות הללו, ביריות ממשיכות להיות אביזר אופנה פופולרי, כאשר מעצבים ונשים מוצאים דרכים חדשות לשלב אותן בתלבושות. בשורה התחתונה, כל אישה מחליטה לגבי עצמה ואף אחד אחר לא יכתיב עבורה האם להשתמש או לא להשתמש בבירית.