ללא קטגוריה

דרכים לשיפור דימוי הגוף: להתחיל לראות את עצמך באור חיובי

דימוי גוף חיובי

דימוי גוף הוא הדרך שבה כל אדם תופס את גופו באופן סובייקטיבי. דימוי גוף כולל, בין היתר, את המידות הפיזיות והצורה של הגוף, משקל, הערכת האטרקטיביות שלו וכדומה. האופן שבו אנשים תופסים את גופם יכול להיות מושפע מהיחס של אנשים אחרים לגוף שלהם ולמראה שלו: לעיתים אמירה אחת שלילית או מבט יכולים לגרום לפגיעה בדימוי גוף, וכן ההפך, אמירה מחמיאה או חיובית יכולה להעלות את הדימוי. כמו כן, גם קיומו של אידיאל היופי בעולם הדוגמנות למשל יכול לגרום בקרב חלק מהאנשים להשוואות בינו לבין הגוף שלהם, דבר שיכול לגרום לעיתים לירידה בערך העצמי.

מהו דימוי גוף בריא?

דימוי גוף בריא הוא מצב שבו אדם תופס את גופו באופן חיובי ומקבל אותו כמו שהוא. אנשים שדימוי הגוף שלהם בריא וחיובי מרגישים טוב יותר בגוף שלהם ופחות מתעסקים במשקל הגוף או בדרכים שיעזרו להם להוריד במשקל באופן דרסטי. לרוב, הם ירגישו טוב יותר, יהיו משוחררים וייהנו יותר בסיטואציות חברתיות ובין אישיות. באמצעות דימוי גוף בריא ניתן להיות שלמים ובעלי ביטחון עצמי גבוה יותר.

איך מזהים דימוי גוף שעלול לפגוע?

דימוי גוף שלילי או נמוך עשוי לעורר רגשות עזים ושליליים בקרב אנשים רבים, ואף לפגוע במהלך חיים תקין. יש מספר דרכים לזהות דימוי גוף שלילי, שלבסוף עשוי גם לפגוע:

  • מחשבות שליליות – מחשבות שליליות בנוגע לגוף, כמו מחשבות המביעות גועל או סלידה ממנו, בהחלט יכולות להעיד על כך שמישהו לא מרגיש נוח בגופו.
  • עיסוק יתר בגוף – התעסקות יתרה בגוף יכולה להעיד על דימוי עצמי נמוך, לדוגמה מדידת היקפי הגוף או שקילה באופן תדיר ולא מאוזן, וכן בדיקות חוזרות של הגוף במראה.
  • תחושת שנאה כלפי הגוף – תחושות שליליות כמו שנאה כלפי הגוף, וכן מחשבות על פגיעה או ביצוע פעולות דרסטיות לשינוי הגוף כמו דיאטות “כאסח” – דיאטות לא מאוזנות שעשויות לפגוע בבריאות.
  • הימנעות מחברה – מי שמחזיק בדימוי גוף נמוך עשוי להימנע מסיטואציות חברתיות שבהן יש צורך ללבוש בגד ים למשל, כמו בים או בבריכה, בשל הבושה והחשש מלחשוף את הגוף ליד אנשים נוספים. אך גם בסיטואציות יומיומיות אחרות, אנשים בעלי דימוי גוף שלילי יכולים להרגיש שדוחים אותם או לועגים להם בשל מראה גופם.
  • פחד מאינטימיות – לעיתים אנשים הסובלים מדימוי נמוך יחששו לחוות מצבים אינטימיים עם בן/בת הזוג או עם אנשים אחרים, בשל פחד מתגובה שלילית או ביקורת על הגוף שלהם.

מה הן הסכנות בדימוי גוף שלילי?

דימוי גוף שלילי ונמוך עשוי לפגוע בגברים ובנשים כאחד, במספר דרכים:

  • מצב רוח ירוד – המחשבות השליליות והעיסוק הבלתי פוסק בגוף הם רק חלק מהדברים יכולים לגרום למצב רוח ירוד בעקבות דימוי גוף שלילי.
  • פגיעה חברתית – הימנעות מסיטואציות חברתיות יכולה להרחיק אנשים בעלי דימוי גוף נמוך מהחברים שלהם ומאירועים שונים. יש מקרים שבהם אנשים יסתגרו בבית ויחושו בושה לפני יציאה. אנשים כאלו אפילו עשויים לפתח חרדה חברתית.
  • הפרעות אכילה – דימוי גוף נמוך הנובע מסלידה ממידות הגוף או מהמשקל שלו יכול לגרום להפרעות אכילה כתוצאה מהימנעות מאכילה לצורך ירידה במשקל, כמו אנורקסיה או בולימיה.

מה אפשר לעשות כדי לשפר את דימוי הגוף?

1. להבין מה מפריע – תחילה, יש להבין בדיוק מה הגורם המפריע. רצוי מאוד להתחיל בלמנות את החלקים או האיברים שאהובים יותר בגוף, אפילו אם הם נראים שוליים או פחות בולטים כמו שיער, צוואר, ציפורניים, אצבעות, וכדומה. לאחר מכן, יש לנסות להבין מה בדיוק מפריע בגוף או מה אוהבים פחות. תרגיל זה יכול לעזור להתמקד דווקא בחלקים הטובים והיפים, ולנסות להפוך את הדברים השליליים לפחות נוכחים.

2. להתייעץ עם בעל מקצוע במידת הצורך – במקרים מסוימים, בעיקר כשהדימוי השלילי משפיע על תפקוד יומיומי תקין ועל המצב הנפשי, כדאי להתייעץ עם בעל מקצוע שמבין בתחום. הוא יכול לסייע לעבור את התהליך בצורה נכונה.

3. לבצע פעילות גופנית להעלאת מצב הרוח – דימוי גוף נמוך יכול לגרום לירידה במצב רוח ולתחושת עצבות אצל חלק מהסובלים ממנו. חשוב לדעת שמלבד השיפור בבריאות הפיזית, פעילות גופנית משפרת את מצב הרוח ומועילה גם לבריאות הנפשית. בזמן הספורט משתחררים הורמונים שונים במוח שאחראיים על שיפור מצב הרוח ועל תחושת שמחה וחיוביות.

4. להתלבש בצורה סקסית – לבוש סקסי יכול לגרום להעלאת הביטחון העצמי וכן לדימוי גוף חיובי יותר, משום שאפשר להרגיש בו יפים, סקסיים ומושכים, ובכך לראות את הגוף באופן חיובי יותר. קיים מבחר גדול של לבוש סקסי, במגוון צבעים, גזרות ומרקמים של בדים. כדאי למצוא את הלבוש שמתאים ושמרגישים בו הכי טוב שיש.

לרכישת סט סקסי

סט סקסי

5. סביבה תומכת – כדאי תמיד להיות מוקפים באנשים טובים בעלי אנרגיות חיוביות, בעיקר כשזה נוגע לדימוי גוף. סביבה רעילה וביקורתיות כלפי הגוף או מידותיו יכולה לגרום לירידה בדימוי העצמי. במילים אחרות – כדאי להיות בחברת אנשים מפרגנים, שגורמים להרגיש טוב ומביעים הערכה.

סיכום

האופן שבו אנשים תופסים את גופם יכול להיות קריטי וחשוב מאוד לניהול חיים תקינים, בריאים ושמחים. כשהדימוי שלילי אנו עלולים להרגיש רע, להתעסק בגוף יותר מדי ולהימנע מחברה ומאינטימיות. לכן, חשוב לעבוד על דימוי הגוף ולהפוך אותו לחיובי, ובכך ליהנות מהרגשה טובה, מאישיות חזקה ומביטחון עצמי גבוה.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *